Suomen Joutsen ja vientinäyttelyt

SUOMEN JOUTSEN MAAMME VIENNIN EDISTÄJÄNÄ 1930 -LUVULLA

Yleiskuva yhdestä näyttelyosastosta ensimmäiseltä näyttelymatkalta.

Yhdistyksemme julkaisi 15.8.2013 uusimman kirjansa Suomen Joutsenen vaiheista.
Aluksella oli sen kolmella valtameripurjehduksella mukana vientinäyttely. Näyttelyn aloite oli silloisella Suomen Vientiyhdistyksellä (nykyään Finpro).

Näyttelymatkat suuntautuivat Välimerelle, Etelä-Amerikkaan ja Völi-Amerikkaan. Etenkin kahdelta ensimmäiseltä näyttelymatkalta saatu palaute oli näytteilleasettajille mieluista ja uusia kauppayhteyksiä ja tilauksia syntyi runsaasti. .

Näyttelymatkoilla Jotsenella oli tärkeänä tehtävänä tuoda kohdemaihin Suomi-tietoutta. Tehtävän onnistuminen näkyi mm. runsaina lehtikirjoituksina vierailusatamissa.

Kirjassa on runsaasti kuvia itse näyttelystä sekä matkan edistyessä eri maiden lehdissä julkaistuista Suomesta, vientinäyttelystä ja Suomen Joutsenesta kertovista lehtiartikkeleista.

Näyttelyjen esittelijöinä oli myös aluksen väkeä - leike Ateenalaisesta lehdestä.

Näyttelyjen esittelijöinä oli myös aluksen väkeä – leike Ateenalaisesta lehdestä.

KIRJAA ON MYYTÄVÄNÄ SEURAAVASTI
– yhdistyksen puheenjohtaja 0400-953511 jäsenhintaan € 22. Postitusmaksu on noin 5 €,
– Forum Marinumin lippukassa,
FM:ssa hintaan on lisätty myyntikulut.